Kolejna seria gier, która wzięła swój początek w latatch 70-tych strategie turowe. Nie będę ukrywać, że jest to moja ulubiona "rasa" gier wideo i uwielbiam takie tytuły jak Cywilizacja czy Heroes of Might and Magic. A co było przed tymi tytułami? Strategie turowe tekstowe, czego sobie kompletnie nie wyobrażam. Wyobrazić można było sobie jednak taką grę po swojemu. Jedną z takich gier było Kingdom wydane na kilka wczesnych platform.
Kingdom / mainframe
Kingdom to ulepszona konwersja gry Hamurabi. Gracz wciela się we władcę średniowiecznego królestwa i musi starać się doprowadzić je do dobrobytu. Podobnie jak w oryginale gra toczy się w turach i w każdej turze gracz musi wybrać:
- Ile akrów ziemi kupić lub sprzedać
- Jaką ilością buszli* zboża nakarmić swój lud
- Ile buszli zboża zasadzić
Różne zdarzenia losowe będą próbowały zbić gracza z kursu w jego obliczeniach. Złe postępowanie doprowadzi królestwo do ruiny, ale dobre postępowanie może zmienić je w wielkie imperium.
Istnieją niewielkie różnice między różnymi wersjami na różnych komputerach typu mainframe, w tym możliwość gry na komputerze oraz możliwość zapisania bieżącego stanu gry, aby kontynuować później.
Tyle podaje strona MobyGames. Ciężko jest znaleźć więcej informaci na temat tej gry. Istnieje wiele konwersji na inne platformy: Intel 8080, Zilog Z80, Altair 8800, Commodore PET, SWTPC 6800, Heath/Zenith H8/H89, TRS 80, Atari 8-bit oraz Sol-20. Kod źródłowy napisali Lee L. Schneider z Robotics and Artificial Intelligence Laboratory University of Wisconsin w Milwaukee oraz Todd L. Voros z A. O. Smith Corp. Data Systems Division Milwaukee.
W kolejnych latach powstawały gry z większą ilością opcji i możliwości rozwijania własnych imperiów.
Screeny pochodzą z wersji na Commodore PET.
*jednostka objętości materiałów sypkich stosowana w krajach anglosaskich
Komentarze
Prześlij komentarz