Gry na Magnavox Odyssey to nie tylko rywalizacja sportowa, ale również gry na kształt teleturniejów, w których mogą brać udział całe rodziny. Amerykanie w latach 70-tych mocno stawiali na edukację młodych pokoleń zwłaszcza na temat historii ich kraju. Po to właśnie powstała gra States, która uczy ciekawych rzeczy na temat każdego ze stanów USA.
States / Magnavox Odyssey
Grę States rozpoczynamy od uruchomiena karty gry nr 6. Doczepiamy prawidłową nakładkę do gry na telewizor. Umieszczamy naklejkę „GREAT LAKE BONUS” (z arkuszu Game Accessory) na nakładce, jak pokazano na ilustracji. Uwaga: Zostaw go na stałe - nie usuwaj go z nakładki.
Ułóż KARTY STANÓW w pasujące kolorystycznie grupy.
Zdecydujcie, kto będzie pierwszym WYZWAŃCEM (tym, który będzie pierwszy odpowiadał). W grze w Stany używa się tylko kontrolera nr 2. Jego elektronika jest „tasowana” przez przeciwnika WYZWAŃCA. WYZWANIEC naciska i przytrzymuje RESET na kontrolerze nr 2, jednocześnie oferując przeciwnikowi sterowanie w PIONIE i POZIOMIE, który musi mieć przy tym zamknięte oczy. Jego przeciwnik steruje POZIOMO i PIONOWO kwadratem w losowe strony, w ten sposób „tasując” elektronikę. Następnie WYZWANIEC mówi swojemu przeciwnikowi, aby otworzył oczy, zwalniając przycisk RESET. Świecący kwadrat pojawi się na ekranie. Kiedy się zatrzyma, WYZWANIEC próbuje zidentyfikować stan (lub stany), na którym wylądował kwadrat. Jego odpowiedź jest weryfikowana poprzez znalezienie karty do stanu, na którym wylądował. (Świecący kwadrat będzie oznaczać stan). Następnie odwraca kartę(y) na drugą stronę, aby sprawdzić, czy jego odpowiedź jest poprawna.
Jeśli WYZWANIEC poprawnie nazwał stan lub stany, otrzymuje kartę stanu (lub karty). Jeśli kwadrat pada na nakładkę, ale znajduje się poza którymkolwiek ze stanów, WYZWANIEC może użyć kontrolera POZIOMEGO lub PIONOWEGO, aby poruszyć jego kwadrat do pierwszego najbliższego stanu. Jeśli poprawnie zidentyfikuje stan, wchodzi w posiadanie karty tego stanu. Teraz kolej na drugiego WYZWAŃCA, a elektronika kontrolera jest „ponownie tasowana”.
Kiedy WYZWANIEC wyląduje na stanie już zdobytym przez jego przeciwnika, stawia wyzwanie swojemu przeciwnikowi o zajęcie jego stanu. Właściciel stanu zadaje WYZWAŃCOWI jedno z pytań z karty stanu. (Mogą zostać wybrane w dowolnej kolejności). Jeśli WYZWANIEC odpowie prawidłowo, wchodzi w posiadanie karty stanu swojego przeciwnika. Odpowiedzi znajdują się w folderze „AFFAIRS OF STATE".
BONUS WIELKICH JEZIOR
Jeśli WYZWANIEC złowi rybę w Wielkich Jeziorach i prawidłowo nazwie jezioro, może złowić Wolny Stan z talii kart Stanów. (Ryba zostaje złapana, gdy jedno z Wielkich Jezior zostanie oświetlone przez kwadrat WYZWAŃCA). Karta Wolnego Stanu jest własnością na stałe i nie podlega wyzwaniu na czas gry. Zwycięzcą zostaje gracz, który posiada większość kart stanów po odkryciu wszystkich 50 stanów.
Wariacje gry. Wygrywa pierwszy, który zdobędzie
A. 35 stanów
B. 25 stanów
C. 15 stanów
Poniżej film z kanału Odyssey Now, na którym pokazano gameplay z metody punktacji:
Komentarze
Prześlij komentarz