Niewielu z nas o tym wie, bo i też niewielu jest fanem sportów zimowych do grania na konsolach, że pierwsza gra z tego rodzaju była jedną z pierwszych na konsolę Odyssey. Pewnie większość z nas śledzi poczynania polskich skoczków narciarskich w telewizji, a swoją karierę zimowych sportów zakończyła na tzw. "Małyszu", czyli Deluxe Ski Jump. Więc może warto przyjrzeć się temu tematowi?
Ski / Magnavox Odyssey
Ski, czyli po prostu grę w Narty zagramy na Karcie Gry nr 2. Doczepiamy prawidłową nakładkę gry na telewizor, a z akcesorii dobieramy samoprzylepne markery do gry.
Po uruchomieniu Karty Gry za pomocą joysticka zdejmujemy z ekranu jednego z graczy tak, by został tylko jeden, czyli wyjeżdżając nim poza ekran.
Gdy umieścimy odpowiednią nakładkę na telewizorze, pozostałego gracza umieszczamy za rysunkiem narciarza na początku tras.
Mamy do wyboru 3 trasy zjazdowe:
. . . trasa St. Moritz - trasa dla początkujących przeznaczona do zapoznania nowego „narciarza” ze wszystkimi podstawowymi wymaganiami gry, do zbudowania jego pewności siebie i wypracowania umiejętności poruszania się po dłuższych trasach.
. . . trasa Aspen - trasa pośrednia, która jest dłuższa od zjazdu St. Moritz i zawiera więcej zakrętów i zagrożeń - prawdziwe wyzwanie dla "weekendowego narciarza!"
. . . trasa olimpijska - trasa zaawansowana, która jest najdłuższa i najtrudniejsza, wymaga maksymalnej szybkości, umiejętności i dokładności
ZASADY GRY
Istnieją trzy warianty gry, w które możesz zagrać. Aby rozpocząć rywalizację w każdej z trzech wersji jeden z graczy powinien zasygnalizować drugiemu, kiedy jego „narciarz” ma rozpocząć swój bieg (np. 3, 2, 1, start!). Następnie „narciarz” rozpoczyna zjazd w dół szlaku. Pozostali gracze rozpoczynają swój zjazd dopiero po zakończeniu jednego "narciarza". POZIOME i PIONOWE kontrolki służą do sterowania „narciarzem”. Po tym, jak każdy z „narciarzy” wykonał trzy przejazdy, wynik jest zestawiany w tabeli.
1. METODA PUNKTACJI
Za każdym razem, gdy zjedziesz ze szlaku (kwadrat będzie niewidoczny) otrzymujesz karę 5 punktów plus jeszcze otrzymasz punkty karne jeśli kwadratem:
zaświecisz bramkę - 10 pkt
zaświecisz drzewo - 15 pkt
zaświecisz
Wschodnie Góry - 25 pkt
Centralne Góry - 30 pkt
Zachodnie Góry - 25 pkt
Gracz z najmniejszą liczbą punktów wygrywa.
2. METODA CZASOWA
Do tego wariantu gry potrzebny jest nam stoper. Za każdym razem, gdy twój kwadrat zbacza ze szlaku,
dodajesz 1 sekundę do swojego czasu oraz następujące kary czasowe jeśli twój kwadrat:
zaświeci bramkę - 2 sek
zaświeci drzewo - 3 sek
Jeśli natomiast zaświecisz jedną z któryś z gór zostajesz zdyskwalifikowany. Gracz z najlepszym czasem wygrywa.
3. METODA JAK NAJSZYBCIEJ, JAK NAJDALEJ
- Ścigamy się ze stoperem. Gracz jedzie po trasie, dopóki z niej nie zjedzie
- Samoprzylepnym markerem (z arkusza akcesoriów do gry) zaznaczamy miejsce, w którym gracz wypadł. Odnotowujemy jego czas.
- Drugi gracz próbuje pobić czas pierwszego gracza do markera. . . I kontynuować jazdę na nartach w dół szlaku, aż zjedzie z trasy, ustanawiając w ten sposób nowy rekord. Marker jest następnie umieszczany w miejscu, w którym zjechał, a jego czas jest odnotowywany.
- Następny gracz próbuje pobić czas i dystans pierwszego jak i drugiego gracza.
- Każdy narciarz ma trzy próby poprawienia rekordu czasu i dystansu.
- Zwycięzcą zostaje gracz, który pokona najdłuższy dystans w najkrótszym czasie.
Poniżej film z kanału Odyssey Now, na którym pokazano gameplay z metody punktacji:
Komentarze
Prześlij komentarz