Zanim przygody Snake'a na dobre rozbudziły szał na gry typu "hide and seek", czyli typowe skradanki, Snake'a wyprzedził Cat, a dokładniej Cat and Mouse. Gra, która na pierwszy rzut oka przypomina krzyżówkę jest testem szybkości i preprodukcją zabawy w "ganianego". Oto kolejne "coś" innego na konsolę Odyssey.
Cat and Mouse / Magnavox Odyssey
Grę uruchamiamy na Karcie Gry #4 i montujemy dedykowaną nakładkę na ekranie telewizora. Z akcesorii wybieramy liczby, które przymocowujemy do nakładki.
Gracz 1, lewy gracz jest KOTEM. Gracz 2, prawy - MYSZĄ.
Używając pokręteł POZIOMYCH i PIONOWYCH, ustawiamy świecący kwadrat MYSZY na figurce MYSZY, a kwadrat KOTA na figurce KOTA. Niebieski kwadrat w prawym dolnym rogu to „Dom myszy”. Reszta niebieskich kwadratów reprezentuje ściany i meble.
Gra rozpoczyna się w momencie, gdy jeden z graczy głośno policzy do trzech. MYSZ musi dostać się do swojego domu tak, aby nie została złapana przez KOTA. Z kolei KOT stara się jak najszybciej złapać MYSZ. Ani KOT, ani MYSZ nie mogą wchodzić na niebieskie pola. Jeśli któryś z graczy przetnie niebieskie pole, musi natychmiast powrócić na swoją pozycję wyjściową (figurkę kota lub myszy) przed kontynuowaniem pościgu. Jeśli KOT złapie MYSZ, jej kwadrat zniknie.
W punkcie przechwycenia, w którym KOT łapie MYSZ, naliczane są punkty, które należy obliczyć. Każdy kwadrat ma wartość punktową, która jest uzyskiwana przez dodanie liczby w kolumnach pionowych i poziomych, jak pokazano na ilustracji: KOT złapał MYSZ w kwadracie o wartości punktowej 19. (Górny rząd 11, boczna kolumna 8). MYSZ otrzymuje wtedy 19 punktów za ucieczkę.
MYSZ wykonuje 3 ucieczki. Następnie gracze wymieniają się kontrolkami i przeciwnik staje się MYSZĄ. Gracz z największą sumą punktów w swoich trzech ucieczkach wygrywa.
Inną wariacją gry jest usunięcie nieparzystych liczb z nakładki gry. Gra się jak poprzednio, chyba że MYSZ zostanie złapana w kwadracie, do którego nie ma przypisanych liczb, wtedy nie dostaje żadnych punktów.
Poniżej film z kanału Odyssey Now, na którym pokazano gameplay z metody punktacji:
Gra jako tako na dłuższą metę nie miała zbyt wielu pól manewru i nie wiele można było w niej zdziałać ale na pewną chwilę dawała nieco rozrywki. Otwiera ona zestawienie gier na Odyssey, które coś tam zapunktowały. Minimalnie, ale jednak. W moim rankingu na ten czas gra zajmuje miejsce (czas na maj 1972):
7.
czyli ostatnie, tuż za grą Simon Says, która dostarczy nam jednak trochę więcej rozrywki.
Komentarze
Prześlij komentarz